Publication:
Danzas de lo transnacional: el cine musical de Carlos Saura

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers
Publication date
2018
Defense date
Advisors
Tutors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
El camarote de Père Jules y la Associació Cinefòrum L’Atalante
Impact
Google Scholar
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El prestigioso director español Carlos Saura ha ido construyendo, desde los años ochenta hasta la actualidad, un ciclo de películas musicales que recoge distintas muestras de las tradiciones populares iberoamericanas, siempre representadas mediante unas particulares formas estéticas. A través del examen del cine musical sauriano y apoyándonos en otros estudios previos, se pretende analizar cómo este desarrolla nuevas representaciones del acervo musical adecuadas para su circulación en redes internacionales consagradas al cine de autor.
Since the 1980s, the prestigious Spanish director Carlos Saura has been developing a series of musical films that collect different examples of Ibero-American popular traditions that are articulated in these films through particular aesthetic forms. Through the examination of Saura’s musical cinema and using previous work on the subject, we intend to study how such cinema develops new representations of musical folklore that are suitable for its circulation in international networks focused on auteur cinema.
Description
Keywords
Transnacional, Musical, Cine de Autor, Película de Festival, Carlos Saura, Transnational, Auteur Cinema, Festival Film
Bibliographic citation
L'Atalante. Revista de estudios cinematográficos. N. 26 (2018), pp. 27-40