Publication: The Future of Journalism in the Online Public Sphere: When Journalistic Sources become Mass Media in their Own Right
Loading...
Identifiers
Publication date
2010
Defense date
Authors
Advisors
Tutors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Complutense de Madrid
Abstract
Citizens, expertise as well as the great media companies, can play a direct role in developing Journalism 2.0. The online public sphere is going to radically alter the concept of communications media, for a source can now become a communications medium in its own right. This article tries to explain how journalism is changing in the new digital era as well as what will happen with its traditional role in present cyber-society.
Los ciudadanos, los expertos y los medios de comunicación pueden desempeñar un papel directo en el desarrollo del Periodismo 2.0. La esfera pública en línea va a modificar radicalmente el concepto de medios de comunicación. Una fuente puede ser hoy un medio de comunicación por derecho propio. Este artículo trata de explicar cómo el periodismo está cambiando en la nueva era digital, así como lo que sucederá con su papel tradicional en la actualidad la cibersociedad.
Los ciudadanos, los expertos y los medios de comunicación pueden desempeñar un papel directo en el desarrollo del Periodismo 2.0. La esfera pública en línea va a modificar radicalmente el concepto de medios de comunicación. Una fuente puede ser hoy un medio de comunicación por derecho propio. Este artículo trata de explicar cómo el periodismo está cambiando en la nueva era digital, así como lo que sucederá con su papel tradicional en la actualidad la cibersociedad.
Description
Keywords
Journalistic sources, Public opinion, Online journalism, Scientific journalism, Fuentes periodísticas, Opinión pública, Periodismo online, Periodismo científico
Bibliographic citation
Estudios sobre el Mensaje Periodístico, N.16 (2010) pp.45-58