Publication:
Wikileaks: ¿un cambio de paradigma?

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers
ISSN: 1134-1629 (online)
ISSN: 1988-2696 (print)
Publication date
2012
Defense date
Advisors
Tutors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
UCM
Impact
Google Scholar
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Este artículo realiza un análisis mediológico de Wikileaks a partir de algunos conceptos clásicos de la Comunicación: transparencia, visibilidad, secreto, rumor, sospecha, líder de opinión, público y privado, sobreinformación. Del mismo modo, se describe qué se suponía que cambiaba inicialmente con Wikileaks, qué ha cambiado con Wikileaks y qué puede cambiar con Wikileaks.
This article provides a mediological analysis ofWikileaks from some classical concepts of the Theory of Communication: transparency, visibility, secrecy, whisper, suspicion, opinion leaders, public and private, over-information. Similarly, it describes what was initially supposed to change with Wikileaks, what has changed with Wikileaks and what may change with Wikileaks.
Description
Keywords
Wikileaks, Filtraciones, Cablegate, Inforealidad, Acontecimiento mediático, Prensa escrita, Inforeality, Media Event, Press
Bibliographic citation
Estudios sobre el mensaje periodístico, (2012), 18 (2), 127-132.