Doménech González, Gabriel2020-05-272020-05-272018L'Atalante. Revista de estudios cinematográficos. N. 26 (2018), pp. 27-401885-3730https://hdl.handle.net/10016/30522Since the 1980s, the prestigious Spanish director Carlos Saura has been developing a series of musical films that collect different examples of Ibero-American popular traditions that are articulated in these films through particular aesthetic forms. Through the examination of Saura’s musical cinema and using previous work on the subject, we intend to study how such cinema develops new representations of musical folklore that are suitable for its circulation in international networks focused on auteur cinema.El prestigioso director español Carlos Saura ha ido construyendo, desde los años ochenta hasta la actualidad, un ciclo de películas musicales que recoge distintas muestras de las tradiciones populares iberoamericanas, siempre representadas mediante unas particulares formas estéticas. A través del examen del cine musical sauriano y apoyándonos en otros estudios previos, se pretende analizar cómo este desarrolla nuevas representaciones del acervo musical adecuadas para su circulación en redes internacionales consagradas al cine de autor.14engAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 EspañaTransnacionalMusicalCine de autorPelícula de festivalCarlos SauraTransnationalAuteur CinemaFestival FilmTransnational dances: the Musical films of Carlos SauraDanzas de lo transnacional: el cine musical de Carlos Sauraresearch articleCiencias de la Informaciónopen access272640L'Atalante. Revista de Estudios CinematográficosAR/0000024325