Caridad Sebastián, MercedesMarzal García-Quismondo, Miguel ÁngelGarcía, F.Monje, Teresa2009-07-072009-07-072005Revista Item, mayo-agosto 2005, n. 40, p. 87-1080214-0349https://hdl.handle.net/10016/4665L’Espai Europeu d’Ensenyament Superior suposarà una de les transformacions més importants per a les universitats. D’un sistema d’ensenyament tradicional basat en la docència es passarà a un nou sistema educatiu basat en l’aprenentatge. Aquesta situació de canvi i transformació que viu la universitat afectarà també les seves biblioteques, institucions que sempre han estat lligades als objectius de la universitat. Per tal d’assumir aquests reptes nous cal un nou model de biblioteca que sigui part activa del procés d’aprenentatge. En el nou paradigma, la biblioteca restarà configurada com a centre de recursos per a l’aprenentatge i la recerca (CRAI). A l’article es revisa el concepte de CRAI i els serveis que presta, i s’analitzen algunes qüestions sobre el procés engegat per les biblioteques universitàries espanyoles per tal d’ajustarse al nou model.application/pdfcatBibliotecas universitariasEnseñanza universitariaEspañaLa biblioteca universitària com a centre de recursos per a l’aprenentatge i la recercaresearch articleBiblioteconomía y Documentaciónopen access