Citation:
Méndez, Eva, Jane Greenberg. Metadata and ontologies for organizing students’ memories and learning: standards and convergence models for context awareness. En: Current research in Information Sciences and Technologies: Multidisciplinary approaches to Global Information Systems. InSciT2006. Badajoz: Open Institute of Knowledge, 2006, pp. 309-314
Rights:
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Abstract:
Este artículo trata de las ontologías que sirven para la comprensión en contexto y la Gestión de la Información Personal (PIM)y su aplicabilidad al proyecto Memex Metadata(M2). M2 es un proyecto de investigación de la Universidad de Carolina del Norte en ChapeEste artículo trata de las ontologías que sirven para la comprensión en contexto y la Gestión de la Información Personal (PIM)y su aplicabilidad al proyecto Memex Metadata(M2). M2 es un proyecto de investigación de la Universidad de Carolina del Norte en Chapel Hill para mejorar la memoria digital de los alumnos utilizando tablet PC, la tecnología SenseCam de Microsoft y otras tecnologías móviles(p.ej. un dispositivo de GPS) para capturar el contexto del aprendizaje. Este artículo presenta el proyecto M2, dicute el concepto de los portafolios digitales en las actuales tendencias educativas, relacionándolos con las tecnologías emergentes, revisa las ontologías relevantes y su relación con el proyecto CAF (Context Awareness Framework), y concluye identificando las líneas de investigación futuras.[+][-]
This paper focuses on ontologies supporting context awareness and Personal Information Management (PIM) and their
applicability in Memex Metadata (M2) project. M2 is a research project of the University of North Carolina at Chapel Hill to
improve student digThis paper focuses on ontologies supporting context awareness and Personal Information Management (PIM) and their
applicability in Memex Metadata (M2) project. M2 is a research project of the University of North Carolina at Chapel Hill to
improve student digital memories using the tablet PC, Microsoft’s SenseCam technology, and other mobile technologies (e.g.,
a GPS device) to capture context. The M2 project offers new opportunities studying students’ learning with digital
technologies. This paper introduces the M2 project; discusses E-portfolios and current educational trends related to pervasive
computing; reviews relevant ontologies and their relationship to the projects’ CAF (context awareness framework), and
concludes by identifying future research directions.[+][-]