“Sonsonetes y cumbés: Aproximación a las relaciones de la tonadilla escénica con el Nuevo Mundo a partir de algunas obras de Luis Misón (ca.1720-1766) y Blas de Laserna (1751-1816)”
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
“Sonsonetes y cumbés: Aproximación a las relaciones de la tonadilla escénica con el Nuevo Mundo a partir de algunas obras de Luis Misón (ca.1720-1766) y Blas de Laserna (1751-1816)”
Citation:
"La Música y el Atlántico. Relaciones musicales entre España e Hispanoamérica" María Gembero Ustárroz y Emilio Ros-Fábregas (coordinadores y editores), pp.437-453
ISBN:
978-84-338-4786-7
Review:
PeerReviewed
Keywords:
Tonadilla
,
Music
,
Latinoamérica
,
Theatre
This paper presents a new approach to the study of the spanish musical-dramatic genre called "tonadilla" and its relationship with Latin America.This paper presents a new approach to the study of the spanish musical-dramatic genre called "tonadilla" and its relationship with Latin America.[+][-]
Reviews: 1. Alejandro Vera en Revista de Musicología, 31/1 (2008), pp. 266-278. 2. John Koegel en Handbook of Latin American Studies (2008), accesible en Internet. 3. Drew Davies en Journal of the Society for American Music, 3/2 (Cambridge University Press, 20Reviews: 1. Alejandro Vera en Revista de Musicología, 31/1 (2008), pp. 266-278. 2. John Koegel en Handbook of Latin American Studies (2008), accesible en Internet. 3. Drew Davies en Journal of the Society for American Music, 3/2 (Cambridge University Press, 2009), pp. 246-251. Revista indexada en ISI Web of Knowledge. 4. Jesús A. Ramos-Kittrell en Hispanic American Historical Review, 89/4 (2009), pp. 697-699. Revista indexada en ISI Web of Knowledge.[+][-]