This article describes in detail, and empirically validates a methodology for raising entrepreneurial intentions among journalism students. The research is based on pre-post surveys of four groups of students (88 in total), ages 18-25, from the
Carlos III UniThis article describes in detail, and empirically validates a methodology for raising entrepreneurial intentions among journalism students. The research is based on pre-post surveys of four groups of students (88 in total), ages 18-25, from the
Carlos III University of Madrid, and measures the change in the students’ intentions after a period of three months in a sixcredit, third-year, journalism class. The findings contribute to the theories of education and have wider implications for the
practice of entrepreneurship teaching among journalism students.[+][-]
El presente artículo describe en detalle y valida empíricamente una metodología docente para incrementar la intención emprendedora de estudiantes de periodismo. La investigación se basa en un diseño experimental mediante encuestas pre-post
en cuatro grupos deEl presente artículo describe en detalle y valida empíricamente una metodología docente para incrementar la intención emprendedora de estudiantes de periodismo. La investigación se basa en un diseño experimental mediante encuestas pre-post
en cuatro grupos de 18-25 estudiantes (88 en total) de la Universidad Carlos III de Madrid, y mide el cambio en la intención
después de un período de tres meses de clase. Los resultados contribuyen a la bibliografía teórica sobre educación y tienen
amplias implicaciones para la práctica de la enseñanza sobre emprendimiento en estudiantes de periodismo.[+][-]