Keywords:
Brexit
,
Unión Europea
,
Comisión Europea
,
Comunicación Política
,
Estrategias
,
Campañas Online
,
Agencia Europea De Medicamentos
,
Comunicación Organizacional
,
Comunicación Digital
,
Brexit
,
European Union
,
European Commission
,
Political communication
,
Online campaigning
,
Strategies
,
European Medicines Agency
,
EMA
,
Organizational communication
,
Digital communication
Entre los diversos efectos secundarios del Brexit, la Comisión Europea reubicó la Agencia Europea de Medicamentosen Amsterdam. Las ciudades candidatas diseñaron diferentes campañas de comunicación política/institucional paraconvencer a los países miembros a suEntre los diversos efectos secundarios del Brexit, la Comisión Europea reubicó la Agencia Europea de Medicamentosen Amsterdam. Las ciudades candidatas diseñaron diferentes campañas de comunicación política/institucional paraconvencer a los países miembros a su favor. Esta investigación compara estas campañas políticas/organizacionales onliney destaca las temáticas y variables en cuestión durante el proceso de selección. A través de un análisis combinadode contenido preferentemente cuantitativo, el estudio pretende validar la medida en que las teorías resource push oresource pull aplicadas a las compañas organizacionales, tuvieron correlación con la decisión final de reubicar la agenciaen Amsterdam.[+][-]
Among the diverse side effects of Brexit, the European Commission relocated the European Medicines Agency (EMA) to
Amsterdam. Host bids designed different political/institutional communication campaigns to persuade member states
in their favor. This investigAmong the diverse side effects of Brexit, the European Commission relocated the European Medicines Agency (EMA) to
Amsterdam. Host bids designed different political/institutional communication campaigns to persuade member states
in their favor. This investigation compares and contrasts these institutional political online campaigns and highlights the
themes and variables under discussion during the selection process. Through a preferred quantitative content analysis,
the aims to validate the extent to which resource push or resource pull theories are correlated with the final decision to
relocate the Agency to Amsterdam.[+][-]