Publication:
Metadata and ontologies for organizing students’ memories and learning: standards and convergence models for context awareness

dc.affiliation.dptoUC3M. Departamento de Biblioteconomía y Documentaciónes
dc.contributor.authorMéndez Rodríguez, Eva María
dc.contributor.authorGreenberg, Jane
dc.date.accessioned2007-07-31T10:48:44Z
dc.date.available2007-07-31T10:48:44Z
dc.date.issued2006-10
dc.description.abstractEste artículo trata de las ontologías que sirven para la comprensión en contexto y la Gestión de la Información Personal (PIM)y su aplicabilidad al proyecto Memex Metadata(M2). M2 es un proyecto de investigación de la Universidad de Carolina del Norte en Chapel Hill para mejorar la memoria digital de los alumnos utilizando tablet PC, la tecnología SenseCam de Microsoft y otras tecnologías móviles(p.ej. un dispositivo de GPS) para capturar el contexto del aprendizaje. Este artículo presenta el proyecto M2, dicute el concepto de los portafolios digitales en las actuales tendencias educativas, relacionándolos con las tecnologías emergentes, revisa las ontologías relevantes y su relación con el proyecto CAF (Context Awareness Framework), y concluye identificando las líneas de investigación futuras.
dc.description.abstractThis paper focuses on ontologies supporting context awareness and Personal Information Management (PIM) and their applicability in Memex Metadata (M2) project. M2 is a research project of the University of North Carolina at Chapel Hill to improve student digital memories using the tablet PC, Microsoft’s SenseCam technology, and other mobile technologies (e.g., a GPS device) to capture context. The M2 project offers new opportunities studying students’ learning with digital technologies. This paper introduces the M2 project; discusses E-portfolios and current educational trends related to pervasive computing; reviews relevant ontologies and their relationship to the projects’ CAF (context awareness framework), and concludes by identifying future research directions.en
dc.format.extent87065 bytes
dc.format.extent563 bytes
dc.format.extent829 bytes
dc.format.extent11628 bytes
dc.format.extent49 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypetext/plain
dc.format.mimetypeapplication/octet-stream
dc.format.mimetypeapplication/octet-stream
dc.format.mimetypeapplication/octet-stream
dc.identifier.bibliographicCitationMéndez, Eva, Jane Greenberg. Metadata and ontologies for organizing students’ memories and learning: standards and convergence models for context awareness. En: Current research in Information Sciences and Technologies: Multidisciplinary approaches to Global Information Systems. InSciT2006. Badajoz: Open Institute of Knowledge, 2006, pp. 309-314
dc.identifier.isbn13-Vol I: 978-84-611-3104-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10016/917
dc.language.isoeng
dc.publisherOpen Institute of Knowledge
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.ecienciaBiblioteconomía y Documentación
dc.subject.otherComprensión contextuales
dc.subject.otherOntologíases
dc.subject.otherMetadatoses
dc.subject.otherPortafolios electrónicoses
dc.subject.otherTecnologías emergenteses
dc.subject.otherSistemas de evaluación del aprendizajees
dc.subject.otherEducación superiores
dc.subject.otherNormalizaciónes
dc.subject.otherContext Awarenessen
dc.subject.otherOntologiesen
dc.subject.otherMetadataen
dc.subject.othere-Portfoliosen
dc.subject.otherPervasive Technologiesen
dc.subject.otherLearning evaluation systemsen
dc.subject.otherHigher Educationen
dc.subject.otherStandardizationen
dc.titleMetadata and ontologies for organizing students’ memories and learning: standards and convergence models for context awareness
dc.typeresearch article*
dc.type.hasVersionSMUR*
dspace.entity.typePublication
Files
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
MendezGreenberg_Inscit2006.pdf
Size:
85.02 KB
Format:
Adobe Portable Document Format