Answer2Pass Pro, multiplatform evaluation game

2015-04-20
2015-04-20
This Final Project covers the creation of an elearning software platform which enables teachers to evaluate their students through quizzes. Every quizz is different, showing different board sizes, category colours, randomly picked questions and answers and joker squares. In addition to of this, students can send their own questions to the platform. Thanks to the integration with Facebook the students can log in into the platform using their credentials and during the course of the game can send questions to other students using Facebook DM . On the teachers’ side the platform offers a few tools to help with the real everyday use, as the ability to create a hierarchy of subjects and topics or a feature to export all the results to a spreadsheet.
Este Proyecto Final de Carrera consiste en la creación de una plataforma de aprendizaje que permita a profesores evaluar a sus alumnos a través de juegos de preguntas y respuestas. Cada juego es diferente a los demás, con tableros de distintos tamaños, colores por categoría, preguntas y respuestas aleatorias y casillas de la suerte. Además los propios alumnos pueden enviar preguntas de creación propia a la plataforma. Gracias a la integración con Facebook los alumnos pueden registrarse en la plataforma utilizando sus credenciales de la red social y durante el transcurso de los juegos pueden enviar preguntas a otros compañeros usando la herramienta de mensajes directos de Facebook . En el lado de los profesores se han diseñado varias herramientas para facilitar su uso en un entorno real, como la posibilidad de tener jerarquías de asignaturas y temas o la exportación de resultados a hoja de cálculo.
Software platform, e-Learning, Web