Publication:
Joupreneur: an original methodology for raising entrepreneurial intentions among journalism students

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers
Publication date
2016
Defense date
Advisors
Tutors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
EPI SCP
Impact
Google Scholar
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
This article describes in detail, and empirically validates a methodology for raising entrepreneurial intentions among journalism students. The research is based on pre-post surveys of four groups of students (88 in total), ages 18-25, from the Carlos III University of Madrid, and measures the change in the students’ intentions after a period of three months in a sixcredit, third-year, journalism class. The findings contribute to the theories of education and have wider implications for the practice of entrepreneurship teaching among journalism students.
El presente artículo describe en detalle y valida empíricamente una metodología docente para incrementar la intención emprendedora de estudiantes de periodismo. La investigación se basa en un diseño experimental mediante encuestas pre-post en cuatro grupos de 18-25 estudiantes (88 en total) de la Universidad Carlos III de Madrid, y mide el cambio en la intención después de un período de tres meses de clase. Los resultados contribuyen a la bibliografía teórica sobre educación y tienen amplias implicaciones para la práctica de la enseñanza sobre emprendimiento en estudiantes de periodismo.
Description
Keywords
Entrepreneurship, Entrepreneurial Intention, Journalism, Education, University Students, Emprendimiento, Intención Emprendedora, Periodismo, Educación, Estudiantes Universitarios
Bibliographic citation
El Profesional de la Información