Publication:
Sistema web para cálculo de ranking entre marcas de un mismo sector

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers
Publication date
2015-10
Defense date
2015-10-20
Tutors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Impact
Google Scholar
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El sistema resultado de este proyecto pretende ser un referente en cuanto a la comparación de entidades de un mismo sector en un cierto periodo de tiempo a partir de información obtenida del servicio Twitter. Se basa en el cálculo de cuatro indicadores para cada marca: popularity, engagement, reach y effort, con el fin de elaborar un ranking, presentando todos ellos en forma de gráficos interactivos que pueden ser añadidos a informes o descargados en formato imagen. La aplicación se integra en un sistema de análisis de Twitter para sumar esta nueva funcionalidad de evaluación y comparación de marcas o entidades dentro de un mismo ámbito. Técnicamente, ha supuesto el desarrollo de un módulo con tres tareas principales: lectura de datos, realización de cálculos y generación de gráficos.
The system created in this project aims to be a reference in terms of comparing companies involved in the same industry in a certain period of time through information obtained from Twitter service. It is based on the calculation of four indicators for each brand: popularity, engagement, reach and effort, in order to elaborate a ranking, featuring them on interactive graphics that can be added to reports or downloaded as an image file at the user’s request. The application is integrated into a system of analysis of Twitter for adding the new functionality: evaluation and comparison of brands or entities within the same business area. Technically, it has led to the development of a module with three main tasks: reading data, performing calculations and graphing.
Description
Keywords
Redes sociales, Indicadores de marca, Aplicación web
Bibliographic citation